Als moeder van twee kinderen met een ontwikkelingsstoornis weet ik als geen ander hoe het is om continu op zoek te zijn naar balans in huis. Onze dochter heeft autisme en een verstandelijke beperking, onze zoon heeft autisme in combinatie met ADHD. Twee unieke kinderen met ieder hun eigen gebruiksaanwijzing - gevoelig, intens en prachtig, maar ook vaak overprikkeld, onrustig of boos.
We hebben jarenlang begeleiding en therapieën gehad, en die hebben zeker geholpen. Maar toch bleef ik voelen dat er iets miste - iets zachters, iets dat dieper ging dan alleen gedrag of structuur. Iets dat écht tot rust kon brengen.
Sinds ik werk als energetisch gezinstherapeut en NEI-sessies geef, ben ik deze methode ook gaan toepassen bij mijn eigen kinderen. Wat een verschil heeft dat gemaakt.
Wat doet NEI precies bij kinderen met autisme of ADHD?
NEI - Neuro Emotionele Integratie - is een methode die onbewuste blokkades, stress en emotionele spanning opspoort én helpt loslaten. Bij kinderen met autisme of AD(H)D kan het dagelijks leven overweldigend zijn: prikkels komen keihard binnen, hun hoofd staat nooit stil en het reguleren van emoties kost enorm veel energie.
Met NEI kunnen we via de biotensor, contact maken met het onderbewuste. Kinderen hoeven daarbij niet te praten of dingen te herbeleven - en dat is precies wat het zo geschikt maakt. De sessie gebeurt liefdevol en zacht, afgestemd op het kind. En het mooie: het kan ook gewoon op afstand.
Wat wij thuis merken sinds we NEI toepassen
Ik ben zelf begonnen met NEI-sessies op mijn kinderen, zonder grote verwachtingen - gewoon uit liefde en nieuwsgierigheid. Maar het resultaat heeft ons echt verrast:
* Mijn kinderen hebben meer rust in hun hoofd.
* Ze kunnen prikkels beter filteren.
* De constante boosheid en frustratie is veel minder.
* Er is meer ruimte voor verbinding, humor en ontspanning.
* En misschien wel het mooiste: ze voelen zich veilig en sterker in zichzelf
En dat zonder gesprekken, zonder druk, zonder 'moeten'. Gewoon in vertrouwen, op energetisch niveau, afgestemd op wie zij zijn.
NEI is geen vervanging, maar een prachtige aanvullig.
Ik geloof niet in één wondermiddel. We blijven begeleiding houden, we blijven werken aan structuur en duidelijkheid. Maar NEI heeft ons iets gebracht wat we nergens anders vonden: zachtheid, rust en diepe ontspanning - precies wat mijn kinderen nodig hadden.
En als moeder gun ik dat ieder kind - én ieder gezin - dat met ontwikkelingsstoornissen te maken heeft. Daarom ben ik er zo gepassioneerd over geworden om dit ook voor anderen te mogen doen.
Wil je meer weten of voelen of dit bij jou kind past?
NEI kan ook op afstand, en werkt net zo krachtig. Twijfel je of het geschikt is voor jouw kind? Stuur me gerust een berichtje - ik denk met je mee en voel graag met je af wat passend is. Je bent welkom, precies zoals je bent.
Reactie plaatsen
Reacties
Goedeavond jij hebt op mij bericht op paranormale site fb gereageerd heb je ook een prijs opgave hoe duur het is ik zit met mij zelf maar mij zoon heeft ook last van zijn autisme en ik zit momenteel heel erg met me zelf heel emotioneel ik ben nu een week uit huis gegaan weg bij me gezin om dat ik niet met dingen die gebeuren met mij zoon om kan gaan dan wordt ik helemaal angstig paniek verdriet en ik vind dat dat gewoon niet normaal is hoe ik reageer daarop ik moet hem beschermen tegen alles de spygeloog zegt dat het komt door mij traumas van vroeger ,mij zoon heeft heel veel mee gemaakt echt erge dingen hij heeft altijd iets wat ik zo erg vind ik heb hem niet kunnen beschermen en dat is wat ik juist heel erg doe en het is me niet gelukt om dat ik vroeger niet beschermt was zit het denk ik onder mijn bewustzijn dat ik me kinderen ten allertijden moet beschermen maar hij heeft het zo zwaar en daar door heb ik het ook heel zwaar ik zit in mijn depressie heb ook ptts en mij zoon heeft ook traumas depressief hij is nu in transitie van meisje naar jongen dus dat komt er ook nog bij en wij staan daar helemaal achter maar voor hem is het heel zwaar hij heeft 5 x geprobeerd zelfmoord te plegen is daar voor opgenomen en zijn daar nu nog steeds mee bezig ,maar bij mij is die angst dan weer ik ben benieuwd of u ons kan helpen en ligt er aan hoe duur het is gr Angela het belangrijkste dat hij zich goed gaat voelen als hij zich goed voelt en zijn leven gaat goed heb ik nergens last van